31.08.2013

Lekcje z Violettą

Do tej pory były minimum trzy Twitcamy z aktorami z Violetty. Posługują się oni językiem hiszpańskim, więc fani chatując muszą posługiwać się nim. Jednak ilu V-loves z Polski go zna? Wpadłam na pomysł, że mogę przygotować serię postów, dzięki którym lepiej poznacie hiszpański i nie będziecie musli podaczs Twitcamu używać translatora. W komentarzy wyraźcie swoją opinię na ten temat, gdyż nie wiem czy po prostu przygotowywać kolejne lekcje z Violettą (tak to by się nazywało).

Naukę zaczniemy od witania i przedstawiania się.

Powitania

iHola!- Cześć!
iBuenos días! – Dzień dobry
iBuenas tardes! – Dzień dobry (po południu)
iBuenas noches! - Dobry wieczór
Z powyższych form najlepiej żebyście zapamiętali pierwszą.

Pożegnania

iAdiós!- Do widzenia
iHasta pronto! - Do zobaczenia
iHasta la vista! - Do zobaczenia
iHasta luego! - Do zobaczenia
iHasta próxima! - Do następnego razu


Przedstawianie się

Me llamo... - Nazywam się...
Soy de... - Jestem z...
Vivo en... - Mieszkam w...
Tengo... años. - Mam... lat.
Me gusta/ Me interesa... - Lubię/ Interesuję się...


12 komentarzy :

  1. Tak :-)To swietny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog ;)
    Zapraszam do siebie : http://violetta-disneychannelpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. dobry pomysł i super blog - Nati

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł :) Naprawdę świtny

    OdpowiedzUsuń
  5. Super!!! Moim zdaniem to cudowny pomysł. Dzkoda,że ja nie jestem taka kreatywna... mój blog zieje nudą...

    OdpowiedzUsuń
  6. "Hasta pronto" oznacza dokładnie do zobaczenia później/niedługo , uczę się hiszpańskiego więc wiem ;D ale i tak blog najlepszy na świecie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  8. te lekcje są bardzo przydatne bardzo lubię śpiewać

    OdpowiedzUsuń
  9. lekcje to dobry pomysł

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny pomysł uwielbiam viole

    OdpowiedzUsuń
  11. Uczę się hiszpańskiego od 8 lat...

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze to najważniejsze źródło informacji dla mnie, dlatego nie zwlekajcie i piszcie. Z chęcią je poczytam oraz na nie odpowiem :)

Designed By Blokotek